Dagens fundering!

Situation:
Det har varit en lång dag. Du kommer hem sen efter träning och är fruktansvärt trött men bestämmer dig ändå för att gå in på facebook och kolla läget en sista gång innan läggdags.


"Pepe Jävla clown, och Barca ska vara fuskare"
"Nu börjar det bli grinigt. När kommer första röda?"
"monster miss av pepe, känns ibland som man kollar på 12 åringars försvarsspel när man ser real.."



Är det bara jag som sitter och önskar att jag hade en pistol i handen så jag kunde ge mig ett skott i pannan? Det finns inget tråkigare, ointressantare eller meningslösare än dessa statusuppdateringar som fyller upp hela nyhetssidan under matcherna. Då är det betydligt roligare att läsa om 11-åriga Anna som står och borstar tänderna till hårdrocksmusik än om tuffa Gösta som sett Zlatan halka på bollen och skriver "ÅÅÅÅÅÅÅÅH JÄVLA IDIOT GE HONOM RÖTT KORT DIREKT".


Ni känner igen er - erkänn! Vilket I-landsproblem.



Tänk hur det hade sett ut om det var samma uppståndelse under våra discotävlingar. Jag ser hur hela framsidan fylls av statusar som:


"ÄCKELPETER GJORDE EN RONDÉKICK I HUVUDET PÅ SIMON!!! DISKA HONOM FÖR FAN!"
"YEEEES DÄR SATTE HON SPAGATHOPPET!!"
"Kicka Jessica ur Synchronized, hon har inte där att göra med dem flexade fötterna!!!"
"Vidrig tilt av My, AVGÅ!!"
"Linnéa dansar som om hon vore i brons, vad händer?!"
"Frukansvärt paljettyg på Amanda idag, sista plats ja tack!"
"Vad tusan gör Linn i mitten av Synchronized? Vem ställde henne där?"



Det hade varit paradiset! Hahaha. Usch.. fotboll i all ära. Men under matcherna är facebook bannlyst för min del ;-)




+




=



Kommentarer
Peter

hahahah vi borde stata den "det tisslas om disco tävlingar"

2012-01-18 @ 23:58:29
URL: http://kjarsgard.blogspot.com
lilliz i bronz klazz!

hahahhahahhh! JAAA PETER!!! FAN VA BRA IDÉ!

2012-01-19 @ 00:01:54
jessica

hahaha, do it!

2012-01-19 @ 07:24:57
URL: http://jct.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0