ÄNTLIGEN!!!..eller?! Frågestund uppe ;D

Hur länge har du och Peter varit tillsammans?
Vi är inte tillsammans :)

Hur träffades ni?
Vi träffades via dansen. Han var min tränare och det var så det satte fart!


Berätta lite mer om din Idol?
Vem/vilka är dina förebilder? (och varför)
Jag har gjort ett inlägg om mina två stora förebilder för bara en två månader sen och det hittar du HÄR! :D


Hur ser ett vanligt träningspass ut för dig?
Bästa och roligaste konditionsträningen enligt dig? :) Kan du inte ge lite tips på styrkeövningar som du tycker ger bra resultat osv? :)
Bästa konditionsträningen enligt dig och bästa/mest effektiva övningarna för snygga splitthopp (förutom att bara stå och mata själva hoppen) ?:)
Alla dessa frågorna tänkte jag göra ett större mer omfattande inlägg om någon gång i framtiden! :) Men jag gillar ju alla möjliga träningsmetoder men älskar att springa - det har jag hört ger god kondition hehe ;D


Vilka dansstilar tränar du?
Just nu tränar jag disco och är också med i en showgrupp på dansskolan, där vi blandar lite alla möjliga dansstilar! :)


Vad är dina mål i framtiden?
Även om jag inte satsar på någon smärre danskarriär så vill jag gärna ha någon slags koppling till dansen! Sen är jag sugen på att starta eget företag och etablera mig till att bli nånting riktigt stort och maffigt :) Vi ser vad framtiden har att erbjuda! ;D


Hur brukar du träna när dansen har uppehåll?
Det förändrar faktiskt inte särskilt mycket eftersom jag har lika mycket tillgång till danssalar när dansskolan är stängd som när den är öppen! Jag håller igång precis lika mycket året om, om inte ännu mer under sommarlovet när jag inte har någon skola att fokusera på! :D Jag älskar ju dessutom att vara på gymmet och det har ju öppet året runt :)


Tänker du mycket på vad du äter och så innan och på en tävling?
Jag försöker fylla på med massvis av kolhydrater! Så tävlingsvecka innefär pasta- och potatiskost till max haha! Men jag älskar det så det är lugnt :)

Hur har du fått så snygga magrutor? Har du någon speciell övning/tips?
Tack så jättemycket för den fina komplimangen! Just det där är så lustigt, för jag tränar kanske min mage minst av allt (efter armar haha). Men faktiskt så ger helt vanliga sit-ups snabbt resultat om du kör 50 st varje kväll innan du lägger dig - det garanterar jag (så länge din diet inte består uteslutet av glass och Cola kanske ;D)!

Vilka bloggar läser du?

När är er uppvisning på ih? :)
Hmm.. Någon söndag i Maj! Ska kolla upp det :)

Designar du dina dräkter själv?
Det stämmer! :) Jag älskar att rita dräkter! Men är en usel kläddesigner i övrigt haha.


Vad är ditt mål i champion?
Att inte komma sist.. Det går inte så bra hittills dock haha men jag blir inte jätteledsen om jag ramlar ner i SS igen. De slåss inte lika mycket där! Haha.

Jag var bara tvungen att skriva min kommentar här med, bara för att ifall du skulle glömma! Hhaha :d 
hej! Har du något tips på hur man får till ordentliga rondekickar? Jag kan nästan gå ner i spagat har bara några cm kvar, men ändå när jag gör en rondekick och tar i som ett as så kommer mitt ben ändå inte upp mer än i typ 110 grader.. Borde ju kunna få upp det 160 grader åtminstone så vig är jag! Blir skitförbannad ahahha.. Sen dessutom, när jag ska stå på ett ben och hålla de andra benet uppåt med händerna så går det inte.. fastän jag är vig kan jag inte hålla benet, de är skitjobbigt och armmuskler har jag, så de måste vara något med benet! kan du inte skriva ett inlägg om detta? Vore jätteshysst :D kram!
Oj... fel person att fråga! :( Jag hänvisar dig till Peter istället!

Såg att du höll på med en ny dräkt, verkar jättefin! Vad är banden gjorda av för tyg och var hittade du det? De banden som triangelstenarna sitter på?:) Och de andra tygen som är i sammet, var hittade du dom? Och har du bara de tygens baksida emot huden eller har du något fodertyg eller vad man ska säga? :) Kram!
Tack tack! Tyget kommer från AGs textil och är en lila sammet! Det rosa är också sammet men från Glitz och det vita som stenarna sitter på är lack! :) Japp, jag har bara tygens baksida emot huden!

Hej gäddan! Hur har du kunnat överleva så länge på land?
Jag är en muterad gädda!

Om du bara fick tävla i singel, par eller grupp, vad skulle du välja? Vilket är roligast? Är du och Peter tillsammans? Om inte, skulle du kunna tänka dig att vara det?:) Kramiiis, du är grym.
Då hade jag nog valt singel! Jag tycker allt är kul, men det är något speciellt med att kunna ta åt sig hela äran när det går bra (och hela skiten när man förlorar haha). Dessutom behöver man bara förlita sig på sig själv och inte behöva tänka på "hur länge kommer hon vilja fortsätta dansa disco"! Nej det är vi inte och nej det skulle jag inte kunna tänka mig vara :) Det hade varit konstigt haha.

Bästa peppningstipsen inför och på tävlingar? Bästa tipsen på att "bota" nervositet? Bästa big brother deltagaren? (förutom Tenny om du tycker det hahah) :D
Fokusera på dig själv! Låt dig inte distraheras av dina konkurrenter runt omkring. Jag vet själv hur ofta jag stått innan jag ska in på golvet och skrämts av att alla mina motståndare kastar sig i splittar och spagat när jag sitter i en halvtaskig höftböjare med mina stela ben haha. Det viktigaste är ju faktiskt det DU presterar och vi har alla olika förutsättningar för vad det innebär. Hitta dina egna styrkor och använd dem! Du kanske inte är vigast på jorden, men du kan vara en jäkla energiknippe ändå! ANVÄND! :) Och angående Big Brother deltagare... jag gillar ju bara Tenny! ;) Hehe!


Kommentarer
Anonym

Följdfråga: Snoppkopp eller rävbröst?

2012-03-26 @ 20:13:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0