Vilken dag.. =)

Redovisning, dräktprovning, till IKEA för att äta julbord och hämta prins Peter och nu har jag äntligen landat hemma! =) Inatt ska det pluggas så det stänker om det minsann! Roligt..!

Har fått ett par kommentarer på förra inlägget angående vad som kan vara intressant att läsa, och utöver 4 kommentarer från Nathalie i olika namn fick jag en vettig kommentar från en tjej under namnet Emelie. Emelie undrade hur man limmar sin dräkt snabbt och vad man ska använda sig utav!

Jag ÄLSKAR att limma stenar vilket har lett till att jag har blivit ett självutnämnt stenlimmar-proffs! Till skillnad från min danspartner Peter som har tålamod 0 så sitter jag gärna och limmar länge när jag väl är på humör, vilket har lett till att vi kompletterar varandra väldigt bra eftersom att han är duktig på att sy fast stenar (och svansar!) istället haha. ;) Såklart vill jag att det ska gå så fort som möjligt så att jag får resultat snabbt, men man vill ju också att stenarna ska sitta fast. :) 
 
Här är mina tips på hur man limmar sten bäst:

* Använd hotfix-penna och hotfix-stenar.
En hotfixpenna är en slags uppvärmd tång som kombineras ihop med redan färdiglimmade stenar (hotfix-stenar). När stenarna kommer i kontakt med värmen från hotfixpennan vaknar limmet på stenarna till liv (blir helt enkelt kletigt och fästbart) och stenarna kan fästas på ett litet kick. :) Supereffektivt!
* Använd ett "munstycke" på hotfixpennan som är en storlek mindre än stenen du ska fästa.
Alltså, limmar du stenar i storlek SS20 så använd ett munstycke som är SS18 (du får oftast flera olika munstycken på köpet att välja mellan när du köper en hotfixpenna). Stenarna fastnar annars lätt i pennan och kan bli besvärliga att pela ut!
* Håll kvar i ca 8-10 sekunder med pennan på varje sten! 
Vi vill ju att dem ska sitta kvar! ;)
* Sätt stenen på dräkten först, och värm med pennan sen. (många kör tvärtom, att man tar stenen med pennan och sen sätter den på dräkten - vilket i detta fallet kan vara ganska svårt om man har olika storlek på sten och munstycke)

Hotfixpennan jag använder mig utav är ifrån GlitzIt och länken finner ni HÄR!
 

Avslutningsvis - här är lite av mina stenkreationer från 2011/2012! =D 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0